×

:

Not a valid Time
Dit is een verplicht veld.

Ruilen en retourneren

Het kan voorkomen dat je het bestelde product niet aan je verwachtingen voldoet. Afhankelijk van je aankoop en het moment van melden zijn er bij Kapenga Wonen mogelijkheden voor het annuleren, ruilen of retourneren van je bestelling.

Waar heb je de bestelling gedaan?

Bestelling webshop

Heb jij een bestelling bij onze webshop gedaan en wil je dit annuleren of heb je het product ontvangen en is het niet zoals verwacht? Dat kan gebeuren! Bij Kapenga Wonen is het retourneren, ruilen of annuleren van webshopbestellingen geen probleem.

Wil je artikelen retourneren, neem dan eerst via onderstaand contactformulier econtact op met de afdeling Webshop:

Ga naar het contactformulier

Retourneren

Bij een online bestelling heb je vanaf de dag van ontvangst een bedenktijd van 14 dagen. Ben je niet tevreden over je online aankoop, dan mag je het naar ons terugsturen. Zorg ervoor dat het artikel netjes blijft en deze er nieuw en ongebruikt uitziet. Bekijk ook onze retourvoorwaarden & algemene voorwaarden.

Hoe retourneren?

Vul het retourformulier in en voeg deze toe aan je pakket. Je mag het product terugsturen naar het volgende adres:

Kapenga Wonen
T.a.v. afdeling retouren webshop
Frisaxstraat 12
8471 ZW Wolvega

Retourvoorwaarden webshopbestellingen

  • Om hygiënische redenen kunnen wij bepaalde artikelen niet retour nemen, tenzij de artikelen in een ongeopende verpakking / nog verzegelde verpakking worden geretourneerd. Dit geldt onder andere voor hoofdkussens, dekbedden, dekbedovertrekken, bed- en badtextiel, matrassen en keukentextiel.
  • De retourkosten zijn voor jouw rekening (ook wanneer het om grotere meubelen gaat).
  • Wil je de meubelen laten ophalen? Dat is mogelijk, maar hier zijn wel extra kosten aan verbonden (vanaf €75,-). Neem contact met ons op voor het maken van een afspraak.
  • Een beschadiging mag niet voorkomen. Je hebt recht op een goed product. Heb je een beschadigd product ontvangen, neem dan contact met ons op. Kapenga Wonen neemt in geval van beschadiging de verzendkosten voor haar rekening. De gemaakte verzendkosten (bij PostNL) voor het retour sturen worden na aflevering op je rekening gestort. Stuur de artikelen altijd compleet en indien mogelijk in originele en onbeschadigde verpakking retour.

Let op: de retourkosten zijn voor jouw rekening (ook wanneer het om grotere meubelen gaat). Wil je de meubelen laten ophalen? Dat is mogelijk, maar hier zijn wel extra kosten aan verbonden (vanaf €75,-). Neem contact met ons op voor het maken van een afspraak.
Om hygiënische redenen kunnen wij bepaalde artikelen niet retour nemen, tenzij de artikelen in een ongeopende verpakking en/of ongebruikte en schone staat geretourneerd worden. Dit geldt onder andere voor hoofdkussens, dekbedden, dekbedovertrekken, bed- en badtextiel, matrassen en keukentextiel.

Ruilen

Mocht je het product willen ruilen (is de kleur bijvoorbeeld niet goed), dan kun je na bovenstaand retourproces een nieuwe bestelling plaatsen in onze webshop. Natuurlijk mag je het product ook ruilen of retourneren in onze winkels te Buitenpost of Leeuwarden. Voordeel hiervan is dat je geen extra verzendkosten hoeft te betalen.

Annuleren

Mocht je de bestelling willen annuleren (en deze is nog niet verzonden), dan wordt het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten van de bestelling door ons teruggestort binnen 14 dagen. Neem zo spoedig mogelijk na je bestelling contact met ons op! Als je bestelling al verzonden is, is de normale retourprocedure van toepassing.

Bestelling winkel

Heb jij in de fysieke winkel van Kapenga Wonen (Leeuwarden of Buitenpost) een aankoop gedaan en wil je deze bij nader inzien toch retourneren?

Retourneren, annuleren of ruilen

Afhankelijk van het artikel wat je hebt gekocht, is retourneren, ruilen of annuleren mogelijk. Bekijk ook de algemene voorwaarden.

Hoe retourneren, ruilen of annuleren

  • Gaat het om een woonaccessoire zoals een sierkussen of vaas? Kom langs in de winkel en vraag naar de mogelijkheden bij de desbetreffende afdeling van aankoop.
  • Gaat het om een op maat gemaakt of op maat besteld meubel? Het is in de meeste gevallen niet mogelijk om op maat gemaakte en op maat bestelde meubels te retourneren.
  • Gaat het om overige meubels en woonaccessoires? Neem contact op met de desbetreffende afdeling en verkoopadviseur voor de mogelijkheden.

Wanneer een product retour wordt genomen ontvang je daarvoor een tegoedbon, welke je bij elke Kapenga Wonen afdeling kunt besteden.

Copyright © Kapenga